22-08-2020
Zie verder:
Tweakers forum [ Freedom ] Ervaringen en Discussie
( ervaringen van overstappers )
Freedom.nl Nieuwsbrieven
Xs4all [ klant ] xs4all-blijft-voor-klanten-bestaan
14-01-2020
blogbericht in XS4ALL blog:
XS4ALL blijft na samenvoeging met KPN bestaan
14 January 2020
Velen van u
vinden
onze
persoonlijke service en aandacht erg belangrijk. Dat werd wel duidelijk
uit de vele reacties die we het afgelopen jaar hebben gekregen. Daarom
blijven onze klantenservice en technische helpdesk bestaan. Bereikbaar
onder hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van
XS4ALL.
Blijft XS4ALL
zich
inzetten voor
het maatschappelijk belang?
Hier zullen we onverminderd mee door blijven gaan. Belangrijke
XS4ALL-waarden op het gebied van privacy en veiligheid worden ook
gewaarborgd. Het gaat dus om meer dan ons merk alleen.
Wat betekent
dit
voor u?
De dienstverlening zoals die u van ons gewend bent gaat door. Onder de
bestaande voorwaarden. Wat dit precies betekent, wordt binnenkort door
onze Privacy Officer uitgelegd op ons blog.
Hoe zit het
met
onze werknemers?
Per 1 maart gaan al onze medewerkers over naar KPN. Dat is
administratief. We blijven als collega’s gewoon bij elkaar.
Hoe zit het
met uw
contract?
Om ons werk te kunnen blijven doen, wordt per 1 maart uw contract
overgezet naar KPN B.V. Zij wordt dan verantwoordelijk voor de
verwerking van uw persoonsgegevens. Dat is puur juridisch.
Hoe zit het
met de
technische
samenvoeging?
Op technisch vlak gaat de samenvoeging door. We maken al jaren gebruik
van het KPN-netwerk. Onderdelen waar we onze eigen techniek voor
gebruiken, worden geïntegreerd in KPN. Onze unieke diensten
zoals
het malwarefilter en DNSSEC worden ook overgenomen.
Wanneer gaat
dit
gebeuren?
Deze technische samenvoeging met KPN zal ergens tussen eind 2020 en
begin 2021 van start gaan.
Gaat u hier
veel
van merken?
Zo min mogelijk. Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw IP-adres eenmalig
verandert.
Blijft XS4ALL
voor
onbepaalde
tijd bestaan voor huidige klanten?
Zeker.
Hoe blijf ik
op de
hoogte over
het samengaan van XS4ALL en KPN?
We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via
e-mail, ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen
wat we doen.
--
bron: https://blog.xs4all.nl/xs4all-blijft-bestaan/
14-01-2020
Reactie van actiecomité XS4ALL moet blijven op het besluit
XS4ALL als merknaam van KPN te behouden:
KPN start met
integratie van
XS4ALL en draait klanten rad voor ogen
KPN heeft vandaag aan XS4ALL-werknemers bekend gemaakt te starten met
de integratie van XS4ALL. Actiecomité XS4ALL Moet Blijven is
geschrokken van het plan en beschouwt het als nog slechter dan het
simpelweg direct opheffen van XS4ALL. De wijze waarop XS4ALL de komende
tijd wordt uitgekleed is schrijnend: er wordt gedaan alsof XS4ALL
voorlopig mag blijven. Achter de schermen worden echter tal van zaken
al geïntegreerd, wat verdere stappen betekent in het langzame
ontmantelingsproces van de afgelopen jaren. Aanleiding voor deze
koerswijziging lijkt een onderzoek onder klanten van XS4ALL te zijn,
waarin een jaar na de aankondiging van de integratie KPN eindelijk aan
klanten heeft gevraagd naar hun mening. De resultaten van dit onderzoek
zijn “strikt geheim” verklaard, maar naar verluidt
antwoordt zo’n 75% van de respondenten dat ze het een
probleem
vinden dat de dienstverlening van XS4ALL op termijn onder het KPN-merk
wordt voortgezet.
De eerste fase start in maart. Op 1 maart vindt de overgang van
onderneming (OVO) plaats. KPN heeft vanaf dat moment vrij spel en
bepaalt dan eigenstandig hoe de integratie verder verloopt. De
ondernemingsraad van XS4ALL kan dan worden opgeheven. Ook kan er dan al
klantdata met KPN gedeeld worden. Klantcontact blijft voorlopig nog een
aparte afdeling die als ‘XS4ALL’ bereikbaar zal
zijn, maar
wel met aansturing vanuit KPN. XS4ALL wordt hiermee een KPN-afdeling
die de klanten van XS4ALL bedient, in ieder geval voorlopig nog met
XS4ALL-personeel. Het integreren van techniek leidt er toe dat
XS4ALL-klanten en hun data uiteindelijk volledig in de systemen van KPN
komen te zitten, wat nu niet het geval is. Dit betekent ook dat het
privacy- en securitybeleid van KPN van toepassing zal zijn. Facturen
worden door KPN opgemaakt, het internetverkeer loopt over het netwerk
van KPN, de IT-backend van KPN wordt gebruikt, alleen wordt overal een
XS4ALL-sticker opgeplakt.
Het actiecomité is zeer teleurgesteld dat KPN de integratie
op
deze manier voortzet en vindt dat klanten een rad voor ogen wordt
gedraaid. Door de naam voorlopig te laten bestaan maar achter de
schermen te starten met de integratie van techniek, wordt XS4ALL verder
uitgehold en verwordt het tot een label. Techniek, mensen en cultuur
vormen de harde kern van XS4ALL. Als je daar één
of meer
elementen uithaalt, is het geen XS4ALL meer. De ziel, het hart, gaat er
dan uit. Wat KPN nu doet met de integratie, is alsof je gaat eten bij
een sterrenrestaurant maar vervolgens fast food voorgeschoteld krijgt.
Het is typerend dat KPN denkt dat klanten blij zullen zijn dat de
merknaam XS4ALL nog blijft. Het gaat natuurlijk niet om de naam, maar
om alles waar XS4ALL voor staat, en na een jaar actievoeren en
gesprekken zouden ze dit ondertussen toch moeten weten.
Later meer.
——
bron:
https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/kpn-start-met-integratie-van-xs4all-en-draait-klanten-rad-voor-ogen/
14-01-2020
KPN
gaat toch
door met merk Xs4all
door Herman
Stil
in het Parool,
14 januari 2020, 15:51
Xs4all blijft toch bestaan. KPN-topman Joost Farwerck heeft dinsdag in
Amsterdam het personeel ingelicht dat het besluit om de
internetaanbieder op te heffen van de baan is.
Wel worden organisatie, techniek en dienstverlening aan de achterkant
meer geïntegreerd met KPN. Ook verdwijnt Xs4all als
zelfstandig
bedrijf met een eigen ondernemingsraad en twee charitatieve stichtingen.
KPN besloot een jaar geleden om te stoppen met alle dochtermerken, om
marketinginspanningen te concentreren op het eigen merk. Daarmee zou
zeker 55 miljoen euro kunnen worden bezuinigd. Het besluit leidde tot
grote ophef bij personeel en klanten van Xs4all.
Dat leidde tot een handtekeningenactie met 53.000 deelnemers en de
oprichting van een alternatieve provider, Freedom Internet, die op het
punt staat actief te worden.
De ondernemingsraad van het dochterbedrijf stapte tevergeefs naar de
rechter. Die oordeelde eind vorig jaar dat KPN het besluit niet op
onjuiste bronnen had genomen.
Verrast
“We zijn redelijk verrast dat de naam toch overeind wordt
gehouden,” zegt vicevoorzitter Daan Willems van de
ondernemingsraad van Xs4all. “Dit plan is weer buiten de
medewerkers en ondernemingsraad om gemaakt.”
“Ondanks dat ze de rechtszaak hebben gewonnen zijn ze zo
geschrokken van de reacties, dat ze er toch van afstappen. Dit is een
eerste voorzichtige stap, maar die is volgens ons lang niet voldoende.
De naam wordt behouden voor bestaande klanten maar de integratie blijft
hetzelfde. Medewerkers, klanten, systemen gaan gewoon naar KPN. En de
werknemers die over de techniek gaan, worden gewoon ontslagen. Klanten
gaan straks gewoon over naar KPN, onder het vlaggetje van
Xs4all.”
“Wij vinden nog steeds dat KPN daarmee voorbijgaat aan de
positie
van Xs4all. Ze zouden toch weer moeten nadenken over deze stap. Want
dit verandert niet veel aan de gevolgen van deze operatie. Nog steeds
ga je klanten verliezen en medewerkers kwijtraken.”
“Ik weet niet of wij hiermee als ondernemingsraad moeten
instemmen of niet. Wij onderzoeken onze mogelijkheden.”
Schrijnend
“Dit is nog slechter dan het simpelweg direct opheffen van
Xs4all,” zegt Kirsten Verdel van actiecomité
‘Xs4all
moet blijven’ en Freedom Internet. “De wijze waarop
Xs4all
de komende tijd wordt uitgekleed is schrijnend.”
Er wordt volgens haar gedaan alsof Xs4all voorlopig mag blijven.
Daarmee wordt klanten een rad voor ogen gedraaid. “Door de
naam
voorlopig te laten bestaan, maar achter de schermen te starten met de
integratie, wordt Xs4all verder uitgehold.”
“Xs4all wordt hiermee een KPN-afdeling die de klanten van
Xs4all
bedient, al dan niet met Xs4all-personeel. Het integreren van techniek
leidt er toe dat Xs4all-klanten en hun data uiteindelijk volledig in de
systemen van KPN komen te zitten, wat nu niet het geval is. Dit
betekent ook dat het privacy- en securitybeleid van KPN van toepassing
zal zijn.”
“Techniek, mensen en cultuur vormen de harde kern van Xs4all.
Als
je daar één of meer elementen uithaalt, is het
geen
Xs4all meer. De ziel, het hart, gaat er dan uit.”
KPN wil op 1 maart beginnen met de integratie van Xs4all. Mogelijk moet
de ondernemingsraad zich opnieuw over dit plan uitspreken.
Freedom
Internet
Freedom Internet gaat gewoon door met de voorbereidingen van het
opzetten van een eigen internetaanbieder op basis van het gedachtegoed
van Xs4all. Het bedrijf, dat dit jaar streeft naar 25.000 klanten,
verwacht eind maart de eerste klanten van internettoegang te kunnen
voorzien.
bron:
https://www.parool.nl/nederland/kpn-gaat-toch-door-met-merk-xs4all~bd26abc9/
5-1-2020
freedom.nl publiceerde op 31-12-2019 het Eindejaarsnieuws over Freedom.
Een overzicht van de gebeurtenissen, verwachtingen en plannen, met als
extra mededeling
dat er tot in maart 2020 niet veel nieuws naar de media zal komen over
de voorbereidingen, te druk zeg maar.
Anderhalve
maand geleden ging Freedom Internet van start. We zijn anderhalve maand
verder, dus hoog tijd voor een update!
https://www.freedom.nl/nieuws/eindejaarsnieuws-over-freedom
Uit dit eindejaarsbericht ook een link naar het overzicht dat emerce.nl
van de in 2019 in gang gezette inlijving van XS4ALL bij KPN maakte.
Op
Emerce staat trouwens ook nog een leuk overzicht van wat er dit jaar
gebeurde: https://www.emerce.nl/nieuws/2019-muiterij-xs4all
5-1-2020
E-mail
aan de klanten van
XS4ALL, van 23-12-2019
Beste XS4ALL-klant,
De samenvoeging van XS4ALL en KPN gaat door
Op 18 oktober heeft de ondernemingsraad beroep ingesteld bij de
rechter. Donderdag 28 november was de hoorzitting bij de
Ondernemingskamer. Vandaag is de uitspraak bekendgemaakt. De rechter
heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van XS4ALL afgewezen. Dit
betekent dat de samenvoeging van XS4ALL en KPN doorgaat.
Wat betekent dit voor u?
U hoeft nu niets te doen. Uw abonnement gaat over wanneer de
dienstverlening gelijkwaardig of beter is dan wat u heeft. Dit is op
z’n vroegst eind 2020. We zullen u persoonlijk informeren.
Wat we beloven
Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent,
uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt
u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke
XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC.
Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon
voort. Beloofd.
Zo blijft u op de hoogte
We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via
e-mails zoals deze, op ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de
voet volgen wat we doen.
Vragen mag altijd
Op xs4all.nl/uitspraak vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft
u toch nog een andere vraag? Bel dan onze Klantenservice op 020 398 76
66 (lokale gesprekskosten). We zijn bereikbaar op werkdagen tussen
08.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet bv
5-1-2020
Relevante sites in verband met de opheffing van XS4ALL als zelfstandige
divisie binnen het bedrijf KPN
De nieuwe provider in oprichting freedom.nl
https://www.freedom.nl/
Het archief van de actiegroep XS4ALL moet blijven
https://xs4allmoetblijven.nl/
5-1-2020
Blogbericht van XS4ALL, van 23-12-2019
Uitspraak
Ondernemingskamer: de
samenvoeging van XS4ALL en KPN mag doorgaan
De samenvoeging van XS4ALL en KPN gaat door. We kunnen ons voorstellen
dat u met een aantal vragen zit. Die beantwoorden wij graag.
Hoe zat het ook alweer?
KPN en XS4ALL worden samengevoegd. De ondernemingsraad van XS4ALL is
het niet eens met dit besluit. Op 18 oktober heeft hij daarom beroep
ingesteld bij de rechter. Donderdag 28 november was de hoorzitting bij
de Ondernemingskamer.
Wat is de uitspraak?
De rechter heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van XS4ALL
afgewezen. Dit betekent dat de samenvoeging van XS4ALL en KPN doorgaat.
Wat betekent dit voor u?
Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent,
uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt
u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke
XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC.
Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon
voort. Beloofd.
Hou ik mijn ‘vaste’ IP-adres?
Ja. Bij KPN krijgt u een ‘vast’ IP-adres op
dezelfde manier
zoals nu bij ons het geval is. Op dit moment heeft u eigenlijk een
‘semi-fixed’ (semi-vast) IP-adres. Uw IP-adres kan
namelijk
bij verhuizing of wijziging in techniek, bijvoorbeeld van DSL naar
glasvezel, veranderen.
Kan ik zelf alvast overstappen naar KPN?
We raden dit af. Als u nu overstapt naar KPN dan wordt dat gezien als
een normale overstap. U krijgt dan een ander modem, u verliest uw
e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en alles moet opnieuw
aangesloten worden. Kortom, veel rompslomp en unieke XS4ALL-diensten
bent u, in ieder geval voor langere tijd, kwijt.
Wanneer gaat uw abonnement over naar KPN?
Dit gebeurt op z’n vroegst eind 2020.
Wat betekent dit voor de medewerkers van XS4ALL?
De medewerkers van XS4ALL gaan mee naar KPN.
Welke klantenservice moeten we vanaf nu bellen bij vragen?
U belt gewoon met onze Klantenservice op 020 398 76 66 (lokale
gesprekskosten). We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00
uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.
Hoe blijf ik op de hoogte over het samengaan van XS4ALL en KPN?
We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via
e-mail, ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen
wat we doen.
[ bron: https://blog.xs4all.nl/uitspraak/
]
5-1-2020
Een
blog bericht van XS4ALL,
van 14-11-2019
We merken dat bij sommigen van u onduidelijkheid heerst over Freedom
Internet. Door alle media-aandacht wordt naar ons gekeken voor een
reactie. Kortom, er is een duidelijke vraag naar informatie. XS4ALL is
in business. Onze medewerkers staan voor u klaar. Met expertise
én passie. We geven dan ook graag opheldering.
>> Wilt u weten wat de stand van zaken is tussen XS4ALL
en KPN?
Kijk dan onderaan de pagina.
Is Freedom Internet een officiële opvolger, doorstart of
afsplitsing van XS4ALL?
Nee. Freedom Internet is door derden opgericht en heeft verder geen
banden met XS4ALL.
U heeft geld geleend aan/geïnvesteerd in Freedom Internet, wat
gaat daarmee gebeuren?
Dat geld gaat op geen enkele manier naar XS4ALL. Wij kunnen daar dus
geen uitspraken over doen.
Freedom Internet zet hoog in op onze kernwaarden zoals kwaliteit,
veiligheid en privacy. Kunnen ze dat waarmaken?
XS4ALL staat ruim 25 jaar voor kwaliteit, veiligheid en privacy. Het
behoort tot onze kernwaarden. Vanaf het begin. Deze expertise opbouwen
is niet over één nacht ijs gegaan. Dat heeft
jaren
geduurd. Met vallen én opstaan. Freedom Internet zal, net
als
wij, zich moeten bewijzen. En dit blijven doen zolang ze bestaan.
Kunt u zomaar van XS4ALL overstappen naar Freedom Internet?
Freedom Internet heeft nog geen vaste diensten zoals internet,
interactieve televisie en bellen.
Kunt u uw XS4ALL-abonnement overzetten naar Freedom Internet?
Als u in de toekomst overstapt naar Freedom Internet is dat een
opzegging bij ons. Het is niet anders dan wanneer u van XS4ALL zou
overstappen naar een andere provider. U gaat namelijk een contract aan
met een andere partij. Onze dienstverlening stopt vanaf dat moment.
Kunt u uw @xs4all.nl e-mailadres(sen) overzetten naar Freedom Internet?
Dat is niet mogelijk. Zoals eerder aangegeven staat Freedom Internet
volledig los van ons. Zij hebben om die reden het domein xs4all.nl niet
in handen. Hier valt onze website onder, maar ook alle e-mailadressen
die op @xs4all.nl eindigen.
Kunt u bij ons terecht voor hulp met Freedom Internet-diensten?
Freedom Internet biedt op dit moment alleen nog e-mailadressen aan.
Voor hulp daarmee kunt u het beste contact opnemen met Freedom Internet
zelf. Neemt u in de toekomst enkel nog vaste diensten af van Freedom
Internet? Dan bent u afhankelijk van deze nieuwe partij. Wij kunnen dan
geen ondersteuning meer bieden.
XS4ALL en de integratie in KPN
KPN heeft gekozen voor een 1-merkstrategie. Het gevolg is dat ze
Telfort, Yes Telecom en dus ook XS4ALL willen integreren in het
KPN-merk. Het uitgangspunt is dat de dienstverlening niet verandert. De
ondernemingsraad van XS4ALL heeft op 18 oktober beroep ingesteld bij de
rechter. Zij zijn tegen het besluit om XS4ALL te integreren in KPN. We
zijn nog in afwachting van de uitspraak. Tijdens deze procedure zal de
integratie niet gestart worden.
XS4ALL is in business
We snappen dat al deze ontwikkelingen verwarrend kunnen overkomen. Wat
wij hierin kunnen betekenen is zo transparant mogelijk zijn naar u.
Zijn er nieuwe ontwikkelingen? Dan brengen wij u persoonlijk op de
hoogte. Het is goed om te weten dat XS4ALL gewoon in business is.
Iedereen binnen het bedrijf blijft zich voor u inzetten. Met dezelfde
expertise en hoeveelheid passie als voorheen. Nieuwe klanten zijn van
harte welkom.
[ bron: https://blog.xs4all.nl/xs4all-kpn-en-freedom-internet-hoe-zit-het/
]
5-1-2020
-
Een icoontje maken voor
de URL
Leuke
hobby voor de 'personal website' beheerder.
Goede
uitleg van Marketingportaal met verwijzing naar de download site van
irfanView, het programmaatje dat je nodig hebt om het icoontje te
converteren naar .ico format.
Wel
een geduld werkje. Het duurt namelijk een paar dagen tot een week
voordat je het resultaat kunt zien.
https://www.marketingportaal.nl/tools-software/een-icoon-maken-voor-de-url/
|
|